Bel of mail ons op elk moment u contact met ons wilt opnemen. Dat kan gaan om een idee voor een nieuwe functie, een vraag die u heeft, of om te brainstormen over een opwindend nieuw partnerschap.
Zinvolle content voor succesvol projectbeheer.
Digitaal ondertekenen van timesheets door je klanten, alles wat je moet weten:
16 juni 2020.Updates

share this story
Resource planning en tijdschrijven zijn twee zeer belangrijke modules van onze alles-in-één business software ionBIZ. Het inplannen van de taken op de juiste agendas en de opvolging van de prestaties is cruciaal voor een optimale uitvoering van de projecten. Bovendien zorgt onze urenregistratie tool ervoor dat je altijd snel en correct aan klanten kunt factureren. Met trots leggen we uit hoe onze nieuwste toevoeging, het digitaal ondertekenen van de urenregistratie, alles nog gemakkelijker maakt.
Urenregistratie op maat van jouw organisatie
Onze software maakt het mogelijk om je urenregistratie uit te voeren op een manier die werkt voor jouw bedrijf. De medewerkers kiezen de manier van tijdschrijven die voor hen het best past: Zo is er de Start-Stop timer. Of ze gebruiken de lijstweergave om het op het einde van de dag toe te voegen. Of nog gemakkelijker, ze importeren gewoon hun planning, passen eventueel wat aan en converteren die in timesheets.
Urenregistratie is vaak een opgave. Bijna niemand doet het graag, maar het is wel cruciaal om projecten correct op te volgen en de financiële kant goed te kunnen evalueren. ionBIZ helpt je. Dankzij onze tool zie je meteen het verschil tussen de werkelijk gepresteerde uren en de voorziene uren. Ten slotte, goedgekeurde timesheets voor taken in regie creëren automatisch een factuurvoorstel. Dat werkt snel en correct!
Nieuwe mogelijkheid: digitaal ondertekenen
Moet uw klant de gepresteerde uren goedkeuren? Dat was tot voor kort een redelijk omslachtig proces. Je moet eerst de ingevoerde timesheets exporteren naar een pdf-bestand, om ze dan te e-mailen naar de klant of opdrachtgever. Deze drukt ze dan vaak nog eens af om ze met de hand te ondertekenen om daarna opnieuw in te scannen en terug te sturen via e-mail.
Nu zetten we een nieuwe stap in doorgedreven automatisering. We integreren zelfs de handelingen van de klant en geven je het overzicht direct terug in ionBIZ. Met de nieuwe feature in onze business software stuur je de timesheets digitaal door naar de klant, dankzij een koppeling met Connective Software. Op het moment dat de timesheets verstuurd zijn, krijgt de klant een mail met daarin een link naar een webpagina en de vraag om daar de timesheets te controleren en te bevestigen.
Een digitale handtekening zetten kan op twee manieren
De digitale timesheets kunnen heel eenvoudig op twee manieren ondertekend worden. Zo kunnen de sheets getekend worden met een simpele krabbel met de muis, touch-screen of pen. Het is ook mogelijk om te kiezen om te ondertekenen via een unieke ‘one-time-code’. Deze unieke code krijgt de klant dan per mail toegestuurd en kan worden ingevuld als handtekening. De timesheets die ondertekend moeten worden kunnen bovendien elke maand automatisch naar de juiste persoon gestuurd worden, zo heb je er echt geen omkijken meer naar!
Deze nieuwe digitale manier van ondertekenen bespaart niet alleen tijd en geld, maar zorgt er ook voor dat al het werk digitaal en dus op afstand kan plaatsvinden. Een feature die zeker nu iedereen thuiswerkt eigenlijk onmisbaar is. Bovendien kun je als projectmanager altijd en overal de status van de te ondertekenen timesheets raadplegen, waardoor hierover nooit meer verwarring kan ontstaan.
Meer over ionBIZ software tijdsplanning software?
Meer informatie over onze ionBIZ software en al haar mogelijkheden? Neem dan nu vrijblijvend contact met ons op!